Cuti pun bermula

Assalamualaikum wbt dan selamat malam semua..cuti sekolah dah bermula,.yeay!!! ini bermakna aku bebas tanpa esaimen,RPH, exam dan yang sama waktu dengannya untuk seketika..cuti memang sentiasa dinantikan oleh semua pelajar aku kira dan termasuklah aku..hehe

            Dah 5 hari duduk dirumah..Heaven!!!..dan selama tempoh ini banyak menda yang telah aku selesaikan termasuklah menghadiri perkahwinan kawan, teman kawan beli barang tunang yang tak lama lagi akan berlangsung, tolong mak tanam bunga, kemas rumah dan bla,bla,bla..Tanya seorang kawan “Tak penat ke buat kerja-kerja tu semua” dan dengan tenang aku jawab “TAK!!! Malah dengan buat kerja-kerja ni buat aku lebih rasa bahagia dan gembira sebab aku dapat bahagiakan orang yang aku sayang.

Terdengar perbualan kawan-kawan banyak duk plan nak gi situ sini cuti ni,.paling tepat ialah melancong..Yeah! aku suka melancong..I love to travel..memang tak dinafikan..hehe..melancong banyak memberi aku pengalaman..bak kata pepatah melayu “Jauh perjalanan luas permandangan”..(ok! dah start dah pepatah bagai mentang-mentang la belajar semantik..acecece)..Aku suka memerhati gelagat-gelagat manusia sepanjang perjalanan dan yang paling penting aku melancong untuk melihat keindahan alam ciptaan-NYA..melihat keadaan diluar sana banyak memberi aku tentang erti kebesaran ciptaan-NYA..Subhanallah.

Namun, untuk cuti kali ini aku lebih memilih untuk menghabiskan sisa-sisa cuti dirumah,.berbakti kepada kedua mak dan ayah aku..tolong ringankan beban-beban kerja rumah..aku lebih memilih untuk membahagiakan mereka,.biarlah mereka berehat sepanjang aku berada dirumah.

P/S: Hatiku bahagia bila melihat mereka bahagia..:)

No comments:

Post a Comment