Ayah is my Superhero

Assalamualaikum w.b.t dan selamat petang semua..berbalik pada entry..nak ceritakan kejadian semalam dan pagi tadi yang jadi kat aku..semalam awal lagi masuk bilik dengan harapan nak tengok moviee yang baru ambil dengan sorang kawan ni..alasan nya ambil cerita tu nak buat stock dalam cuti..konon nye la..hehe

Malam ni cerita A Werewolf Boy jadi pilihan..nampak macam seram jep,.tapi layan jep..tengah-tengah duk layan tiba-tiba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zhup.....laptop aku jadi hitam..tak keluar bunyi mahupun cerita yang aku duk tengok tu..keluar dari bilik, rupa-rupanya mak aku pi tutup suis kat luar..,mak cakap maaf sebab mak tak tahu..hmm, aku pun nak kata apa kan,.ye lah bukannya mak tahu aku kat dalam bilik tengah on laptop.

Sambung balik bukak suis tu,.tapi yang hairan laptop tetap hitam dan tak jadi..langsung tak boleh nak on..tekan power on pun tak keluar pape..dalam hati, tak pe..tido la dulu..mungkin esok jadi la kot..zzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!

Awal pagi bangun, pi terus cek laptop dengan hati yang berdebar-debar tengok2 laptop sama macam semalam..langsung tak boleh nak on..ok! tiba-tiba rasa nak nanges,.masa tu dalam kepala dah pikir..(Oh!! Elaun,nampaknya riwayat kau habis untuk aku guna baiki laptop la jawabnya)..encik elaun baru je masuk semalam..dalam hati terus istighfar untuk sabarkan hati,mungkin musibah ni nak hapus dosa aku kot,.terus pikir mungkin aku kurang bersedekah sampaikan bila encik elaun masuk je terus DIA bagi musibah sebegini,.pastu macam-macam duk pikir..haish!!!

Lepas tu ayah tengok dan mai kat aku,.tanya kenapa,.aku pon cerita la serba sedikit..dengan pantas ayah ambik charger laptop bawak pi dapur dan tukar apa ntah dan tak sampai 5 minit,.ayah suruh pasang charger dan on laptop..dengan berdebar-debar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......akhirnya,.laptop boleh on balik dan seperti sedia kala,.Alhamdulillah..rasa nak peluk-peluk je ayah masa tu..hehe..ayah kata, kalau laptop ditutup mengejut macam tu kemungkinan fius nya terbakar.


P/S : Terima kasih ayah,.You Are My Superhero..(^_^)


No comments:

Post a Comment