Aku dah semakin berusia

Assalamualaikum w.b.t,.rupanya dah hampir seminggu tarikh hari ulang tahun kelahiranku..ini bermakna dah seminggu aku melangkah ke umur 2+ (tak nak bagitahu,.cari sendiri..hehe) dah tua rupenya aku ni..Yeah!! I’m big girl now..Mak!! nak kawen..tetiba..boleh kena lempang dengan mak..hehe..eh tak de lah,.mak ok jep.


Seminggu yang lepas ada berbual dengan seorang kawan sambil-sambil stadi (lah sangat)

Kawan  : Esok burfday mesti ada tunggu sape2 wish kan?
Aku      : Hah! Maksudnya.
Kawan  : Someone special,.i guess!
Aku      : Hmm, kalau tahun-tahun lepas ada lah kot tunggu..hehe..tapi sekarang tak lagi sebab aku tahu dan sedar siapa aku disisi dia sekarang..Tak perlu memberi pengharapan dan aku lebih selesa begini.
Kawan  : bagus! Hmm nak tahu dalam surah Muhammad ayat 7, Allah berfirman yang membawa maksud  Wahai orang-orang beriman! Jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu.”
Maksudnya, jika kita menjaga adab dan segala larangan-NYA ini bermakna kita dah meolong Allah untuk menegakkan keimanan..dan percayalah bahawa jika kita menjaga segala batas-batasnya maka Allah juga akan menolong dan malah akan mengukuhkan lagi kedudukan kita disisi-NYA..kata kawan lagi ada sebab mengapa Allah bagi ujian ini kat kita..jangan mengeluh dan sentiasa ingat DIA.
Aku : Subhanallah,.ok nanges.

Terima kasih kawan atas ingatan ini,.sungguh biarpun nampak kecil tapi impak besar pada diri aku..dan yang paling sweet dia tulis ni untuk aku..hee!! buat muka bahagia..hehe




P/S : A million thanks to you Nur Zatilini Mohd Jaafar sebab selalu bagi nasihat, selalu marah aku kalau buat salah, selalu tegur aku dengan ayat-ayat sentap,.hehe..selalu ingatkan aku tetang solat berjemaah, selalu jadi imam aku masa sembahyang,.selalu doa untuk aku,.selalu ada masa aku memerlukan!!..you are the part of my life..tiada apa-apa yang dapat aku berikan hanya doa yang mampu titipkan untuk,.moga dirimu sentiasa berada dalam keberkatan-NYA..amin.

No comments:

Post a Comment