Adik

Mak dan Adik
love both of you


Ni adalah adik aku yang kedua bongsu..baru je lepas SPM dan alhamdulillah dia ni boleh dikatakan dapat result yang agak gempak juga la..dia dapat tawaran upu dekat UIA dalam asasi sains kesihatan bersekutu tapi dia tak berminat dengan kos yang ditawarkan tu dan last skali Matrik jadi pilihan hatinya..jadi kami pon pergi la anta dia p matrik..dia dapat matrik Penang.

Beberapa hari lepas dia ada col

Adik: Assalamualaikum kak,stress la duk sini, blaja rushing giler!!!

Aku : Ala stended la,.belaja kat mana-mana pom same jep..(saje nak sedapkan hati dia, padahal memang betol pon stadi kat Matrik agak rushing jugak la)

Adik : Fizik aku takleh gi la kak,susah, nyesal plak ambik kos yang ada fizik dah la dapat lecterur yang tahun depan nak pencen pastu cakap plak perlahan.

Aku : Laa,.dah set dalam minda kata fizik tu susah,.memang akan jadi susah la..cuba set awal-awal kata fizik senang, belajar kat Matrik senang, aku janji nak capai pointer 4.0 untuk mak dan ayah aku..haa!!! kang lagi bagus buat macam tu,.dari duk merungut tak tentu pasal..soal lecterur tu xpe,.jangan kata dapat lecterur macam tu akan jadi penghalang untuk kita takleh nak scor kan,.cuba selami jiwa dia..mesti boleh punyer..cube jadi seorang yang redha dengan apa yang kita dapat.

Adik : Hmm!!! ye la..I will try..ok Assalamualaikum.

Aku : Ok gud,.jangan duk fikir sangat,.fikir negatif memang hasil dia pon negatif la,.cube fikir positif..waalaikummussalam.

Selang beberapa hari,.aku dapat mesej dari dia

Adik : Salam, kak i just want to share my happines, Alhamdulillah tadi aku dapat lecterur yang lawok giler aja fizik macam cikgu mariam,.at least terubat sikit.

Aku : Salam..Alhamdulillah,.see nampak tak yang Allah tu adil dengan hambanya..ubatnya bila kita redha Allah akan bagi yang lebih baik lagi..Dia tarik benda ni tapi dia bagi benda tu..:)

Alahai adikku,.baru seminggu duk sana macam-macam dah jadi..haha,btw go on adikku..i know you can..:) 

P/S: Fikir baik dan buat baik






No comments:

Post a Comment